کارباما سرویس

کمک فنر ماشین لباسشویی | علائم خرابی | نحوه تعویض و تست

کمک فنر ماشین لباسشویی یک قطعه مهم است که برای حمایت و تعادل دستگاه در زمان عملکرد استفاده می‌شود. این فنرها برای آویزان کردن درام در بدنه ماشین لباسشویی نصب می‌شوند و وظیفه اصلی آن‌ها ایجاد یک سیستم تعادل و جذب لرزش‌ها و شوک‌ها در هنگام چرخش موتور و حرکت توام با آب و لباس‌ها را دارند.
کمک فنرها به صورت جفتی در دو طرف دستگاه قرار می‌گیرند . این فنرها از جنس فولاد با کیفیت بالا ساخته می‌شوند تا تحمل وزن بالا را داشته باشند و در عین حال از خرابی و فرسایش زودرس جلوگیری شود .

علائم خرابی کمک فنر ماشین لباسشویی

وظیفه کمک فنرها عمدتاً ایجاد یک سیستم تعادل است تا لرزش‌ها و شوک‌ها در حین عملکرد ماشین لباسشویی جذب شده و به بدنه دستگاه منتقل نشوند. این کمک فنرها باعث کاهش نویز و لرزش ماشین لباسشویی و همچنین حفظ استحکام و عمر مفید دستگاه می‌شوند.
در صورتی که کمک فنرها خراب یا ضعیف شوند، ممکن است تعادل دستگاه به خطر بیافتد و لرزش‌ها و شوک‌ها به بدنه انتقال یابند. در این صورت، تعویض و تعمیر کمک فنرها توسط تعمیرکار مجاز توصیه می‌شود.

کمک فنر ماشین لباسشویی
کمک فنر ماشین لباسشویی

برای بررسی خرابی یا ضعف کمک فنرهای ماشین لباسشویی، می توان موارد زیر را بررسی کرد :

1. بررسی سطح تعادل

ماشین لباسشویی را بررسی کنید و مطمئن شوید که در سطح صاف و تراز شده قرار دارد. اگر دستگاه نامتعادل به نظر می‌رسد و متمایل به یک طرف است، احتمالاً کمک فنرها ضعیف شده‌اند.

2. لرزش بیش از حد دستگاه حین کار

عملکرد ماشین لباسشویی، اگر لرزش غیر عادی و بیش از حدی مشاهده می کنید، می تواند نشانه ضعف یا خرابی کمک فنرها باشد. لرزش غیر عادی یا شدید می‌تواند به وضوح نشان دهنده مشکل در سیستم حفظ تعادل ماشین لباسشویی باشد.

3. صداهای غیرعادی

اگر صداهای غیرعادی مثل صدای خراشیدن یا هر صدای خاصی از ماشین لباسشویی می‌شنوید، می‌تواند به مشکل در کمک فنرها مربوط باشد . صداهای غیرعادی معمولاً نشان می‌دهند که کمک فنرها نمی‌توانند به طور کامل لرزش و شوک‌ها را جذب کنند.

4. تغییر در عملکرد دستگاه

اگر متوجه تغییرات ناگهانی در عملکرد ماشین لباسشویی شده‌اید، مانند عملکرد ناقص در دوره‌های خشک‌کننده، عدم چرخش صحیح در برنامه‌های چرخش یا تغییرات در سرعت چرخش، می تواند به خرابی کمک فنرها اشاره کند.
توصیه می شود در صورت مشاهده هر یک از علائم فوق با کارباما سرویس تماس بگیرید تا با اعزام تعمیرکار در تمام نقاط کرج ، اقدام به بررسی و تعمیر ماشین لباسشویی معیوب شما کند.

روش تعویض کمک فنرهای ماشین لباسشویی

ابتدا توصیه می‌شود تعویض کمک فنرهای ماشین لباسشویی توسط تعمیرکار مجاز انجام شود. زیرا این کار نیاز به دانش فنی و ابزارهای مناسب دارد. با این حال، اگر تمایل دارید خودتان این کار را انجام دهید، می‌توانید طبق دستورالعمل زیر عمل کنید:

1. اطمینان حاصل کنید که ماشین لباسشویی خاموش است و از برق جدا شده است. قبل از هرگونه تعمیر و تعویض، ایمنی خود و ماشین لباسشویی را در اولویت قرار دهید.

2. دسترسی به کمک فنرها را فراهم کنید.
برای این کار، معمولاً باید پنل پشتی ماشین لباسشویی را باز کنید. این پنل ممکن است با پیچ‌ها، بست یا قطعات مشابه بسته شده باشد. برای باز کردن پنل، بهتر است دستورالعمل تعمیر و نگهداری ماشین لباسشویی خود را مطالعه کرده و دستورات تولید کننده را رعایت کنید.

3. یافتن و تشخیص کمک فنرهای قدیمی
پس از باز کردن پنل پشتی، با دقت کمک فنرهای قدیمی را پیدا کنید. آن‌ها معمولاً به بدنه ماشین لباسشویی اتصال یافته و در دو طرف دستگاه قرار دارند.

4. جدا کردن کمک فنرهای قدیمی
با استفاده از ابزار مناسب، مانند مفتول یا ابزار خاص برای باز کردن قفل، کمک فنرهای قدیمی را از بدنه ماشین لباسشویی جدا کنید. برخی از کمک فنرها ممکن است به وسیله پیچ‌ها، قفل‌ها یا قطعات دیگر نگه داشته شوند.

5. نصب کمک فنرهای جدید
کمک فنرهای جدید را با دقت و تطابق با مدل دستگاه خود انتخاب کنید. سپس آن‌ها را در جایگاه قبلی کمک فنرهای قدیمی قرار دهید و به بدنه ماشین لباسشویی بچسبانید یا با قفل‌ها، پیچ‌ها و قطعات مشابه محکم کنید.

6. بستن پنل پشتی
پس از نصب کمک فنرهای جدید، پنل پشتی را باز کرده و بسته کنید. مطمئن شوید که پنل به درستی قفل شده است و همه بهای پیچ و مهره‌ها درست جایگذاری شده‌اند.

توجه داشته باشید که این روش یک راهنمای عمومی است و در هر مدل و نوع ماشین لباسشویی ممکن است تفاوت‌ها و مراحل مشخص خاص خود را داشته باشد.
لذا در صورت عدم اطمینان یا عدم آشنایی کافی، توصیه می‌شود تعمیرکار مجرب تماس بگیرید.

علائم خرابی کمک فنر ماشین لباسشویی
علائم خرابی کمک فنر ماشین لباسشویی

تست کمک فنرهای جدید و تعویض شده

پس از تعویض کمک فنرهای معیوب ، برای مطمئن شدن از نصب شدن صحیح کمک فنرهای جدید در ماشین لباسشویی، می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

1. بررسی مراحل نصب

ابتدا مطمئن شوید که کمک فنرهای جدید به درستی در جایگاه قبلی کمک فنرهای قدیمی نصب شده‌اند. آن‌ها باید به بدنه ماشین لباسشویی محکم بچسبیده یا با قفل‌ها، پیچ‌ها یا قطعات مشابه بسته شوند. همچنین، مطمئن شوید که هیچ قطعه‌ای در مسیر کمک فنرها به دستگاه مزاحمت ایجاد نمی‌کند.

2. بررسی تعادل دستگاه

پس از نصب کمک فنرهای جدید، ماشین لباسشویی را روشن کنید و مطمئن شوید که در سطح تعادل قرار دارد. در صورتی که ماشین لباسشویی نامتعادل باشد و به یک طرف متمایل شود، می تواند نشان دهنده نصب نادرست کمک فنرها باشد.

3. آزمایش لرزش

با اجرای یک دور آزمایشی در ماشین لباسشویی، به دقت لرزش و لرزش آن را بررسی کنید. کمک فنرهای جدید باید بتوانند به طور کامل لرزش و شوک‌ها را جذب کنند و ماشین لباسشویی را در حالت تعادل نگه دارند. در صورتی که لرزش بیش از حدی مشاهده می‌شود، می تواند نشان دهنده نصب نادرست کمک فنرها باشد.

4. بررسی صدای ماشین لباسشویی

هنگام عملکرد ماشین لباسشویی، به دقت صداهای غیرعادی را بررسی کنید. کمک فنرهای جدید باید بتوانند صداهای ناشی از لرزش و شوک‌ها را به طور موثر جذب کنند. در صورتی که صداهای خراشیدن یا صداهای غیرعادی دیگر شنیده می‌شود، می تواند نشان دهنده خطا در نصب کمک فنرها باشد.

تعمیر و تعویض کمک فنر ماشین لباسشویی در کرج 

با توجه به توضیحات داده شده ، چنانچه علائمی از خرابی کمک فنر ماشین لباسشویی مشاهده می کنید برای بررسی و تعویض کمک فنر ماشین لباسشویی می تواند با کارباما سرویس تماس گرفته  تا در کمترین زمان نست به اعزام تعمیرکار به محل و تعمیر دستگاه اقدام شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *